Abstract
Pædagogerne fra projekt ”Risikofyldt leg i dagtilbud” ser, hører og iagttager børnenes leg og siger bl.a.:
”Det handler fx om nogle helt små dagligdagsting – må man kravle oppe på legehustaget? Må man kravle den omvendte vej op ad rutsjebanen? Så skal jeg nogle gange lige hen til en kollega, der står og stopper børnene, og sige ’vent lige og se, hvad der sker. Prøv lige at se, hvad det faktisk er godt for i forhold til motorik og at turde nogle ting’”.
Artiklen beskriver teori og praksis i forhold til børns legeunivers i relation til det risikofyldte....
”Det handler fx om nogle helt små dagligdagsting – må man kravle oppe på legehustaget? Må man kravle den omvendte vej op ad rutsjebanen? Så skal jeg nogle gange lige hen til en kollega, der står og stopper børnene, og sige ’vent lige og se, hvad der sker. Prøv lige at se, hvad det faktisk er godt for i forhold til motorik og at turde nogle ting’”.
Artiklen beskriver teori og praksis i forhold til børns legeunivers i relation til det risikofyldte....
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Artikelnummer | 1 |
Tidsskrift | Børns hverdag |
Vol/bind | 2019 |
Udgave nummer | 4 |
Sider (fra-til) | 4-7 |
Antal sider | 4 |
ISSN | 0908-1682 |
Status | Udgivet - 2019 |
Emneord
- leg
- fællesskaber
- motorik
- trivsel