Projekter pr. år
Abstract
På baggrund af en bevilling fra Uddannelses- og Forskningsministeriet, har dette projekt skabt viden om, hvordan regionale uddannelsesinstitutioner kan samarbejde om at designe, udvikle og afprøve kurser med fokus på opkvalificering af underviseres it-didaktiske kompetencer. Projektet ’Det
Dobbelte Læringsfællesskab’ (DDL) er unikt i sit design, idet formålet har været at styrke samarbejde og læring blandt undervisere på tværs af de tre deltagende institutioner på hhv. Sjællands Erhvervsakademi Zealand, Professionshøjskolen Absalon og Roskilde Universitet, RUC.
Rapporten beskriver, hvorledes projektet har været afviklet, og hvordan et kursus er blevet designet og afprøvet gennem to iterationer. Der præsenteres udvalgte resultater for begge kurser, hvor der også fokuseres på redesign fra 1. til 2. iteration, og der foretages en samlet vurdering af kurserne.
Den viden, der er skabt i projektet, har specifik interesse for regionale uddannelsesinstitutioner, der ønsker at samarbejde, men udvalgte resultater, kan også anvendes mere generelt af andre, der måtte være optaget af tværinstitutionelt samarbejde og livslang læring inden for it-didaktik.
Dobbelte Læringsfællesskab’ (DDL) er unikt i sit design, idet formålet har været at styrke samarbejde og læring blandt undervisere på tværs af de tre deltagende institutioner på hhv. Sjællands Erhvervsakademi Zealand, Professionshøjskolen Absalon og Roskilde Universitet, RUC.
Rapporten beskriver, hvorledes projektet har været afviklet, og hvordan et kursus er blevet designet og afprøvet gennem to iterationer. Der præsenteres udvalgte resultater for begge kurser, hvor der også fokuseres på redesign fra 1. til 2. iteration, og der foretages en samlet vurdering af kurserne.
Den viden, der er skabt i projektet, har specifik interesse for regionale uddannelsesinstitutioner, der ønsker at samarbejde, men udvalgte resultater, kan også anvendes mere generelt af andre, der måtte være optaget af tværinstitutionelt samarbejde og livslang læring inden for it-didaktik.
Originalsprog | Dansk |
---|
Forlag | Uddannelses- og Forskningsministeriet |
---|---|
Antal sider | 40 |
Status | Udgivet - 2023 |
Projekter
- 1 Afsluttet
-
DDL: Det dobbelte Læringsfællesskab
Nortvig, A.-M. (Projektdeltager), Hansen, K. (Projektdeltager), Riis, M. (Projektleder), Mortensen, M. W. (Projektdeltager), Jakobsen, T. K. (Projektdeltager), Nikander, T. (Projektdeltager), Jeppesen, B. (Projektdeltager) & Petersen, A. K. (Projektdeltager)
01/01/20 → 31/12/22
Projekter: Projekt › Forskning