Det er godt at skrive langsomt

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

Langt de fleste ordblinde elever oplever, at de skriver langsomt og mange af dem bærer erfaringer med sig af at være utilstrækkelige skrivere. Dette kapitel handler om den langsomme skriveproces, som skal fremelskes, understøttes og forfines, så den ordblinde elev oplever, at skrivning bliver en udbytterig og god kommunikativ aktivitet. Dette kapitel tager fagligt afsæt i skriftligheden i engelsk og dansk og medtænker implicit, at elever jo skriver i alle fag.
OriginalsprogDansk
TitelUndervisning af ordblinde elever i alle fag
RedaktørerHelle Bundgaard Svendsen
Antal sider16
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagAkademisk Forlag
Publikationsdato2020
Udgave1
Sider115 - 130
Kapitel8
ISBN (Trykt)978-87-500-5360-6
StatusUdgivet - 2020
NavnDidaktikserien

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • LST-strategier
  • engelsk
  • ordblindhed
  • skriftlighed
  • sprogtilegnelse

Citationsformater