Det er ligesom tal - bare med bogstaver. Literacypædagogik med fokus på sprog, begreber og samtale i indskolingen.

Lena Basse

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

I artiklen belyses, hvordan talesproget og samtalen er kilder til tilegnelsen af literacy kompetencer i indskolingen. I artiklen inddrages konkrete literacyaktioner (aktionslæring) fra
det første år i børnehaveklasserne 2016-2017 på
aktionslæringsprojektet TLTN i Frederiksberg Kommune.
OriginalsprogDansk
TidsskriftViden om Literacy
Vol/bind22/2017
Udgave nummer22/2017
Sider (fra-til)72-79
Antal sider8
ISSN2245-2761
StatusUdgivet - 1 sep. 2017

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner
  • literacy, sprog, indskoling
  • Pædagoger på sprogvisit

    Basse, L. (Projektdeltager), Andersen, K. V. (Projektdeltager), Reusch, C. (Projektdeltager), Basse, L. (Projektdeltager), Andersen, K. V. (Projektdeltager), Brok, L. S. (Projektleder), Reusch, C. F. (Projektdeltager), Basse, L. (Projektdeltager), Andersen, K. V. (Projektdeltager) & Storgaard, L. C. (Projektleder)

    01/08/1631/12/18

    Projekter: ProjektUdviklingsprojekt/ Innovation

    Fil
  • Tidlig Literacy - tidlig numeracy

    Hannibal, S. S. (Projektdeltager), Andersen, M. W. (Projektdeltager), Kaas, T. (Projektdeltager), Freil, O. (Projektdeltager), Reusch, C. F. (Projektleder), Hannibal, S. S. (Projektdeltager), Basse, L. (Projektdeltager), Andersen, M. W. (Projektdeltager), Kaas, T. (Projektdeltager), Freil, O. (Projektdeltager), Anker, M. (Projektleder) & Reusch, C. F. (Projektleder)

    01/01/1631/12/18

    Projekter: ProjektUdviklingsprojekt/ Innovation

    Fil

Citationsformater