TY - JOUR
T1 - Det er os, der skolificerer børnenes tid – og det var det vi frygtede mest af alt!
T2 - Et indblik i aktuelle vilkår for pædagogers arbejde i skolen
AU - Pedersen, Rikke
AU - Feilberg, Ane Vester
PY - 2015/12/1
Y1 - 2015/12/1
N2 - Hvilke læringsidealer, vilkår og kvaliteter skal det SFO pædagogiske arbejde i skolen hvile på? Det er et spørgsmål, der atter er blevet højaktuelt med skolereformen. Målsætningerne om at skabe mere og bedre læring for alle børn betyder, at skolens indhold, tid og rum organiseres på nye måder, som skaber ændrede rammer og vilkår for pædagogers arbejde med børns læring og trivsel. Spørgsmålet er, om de nye organiseringsformer er gennemtænkt i forhold til, hvad man ønsker, at den pædagogiske profession skal bidrage med i skolen?
AB - Hvilke læringsidealer, vilkår og kvaliteter skal det SFO pædagogiske arbejde i skolen hvile på? Det er et spørgsmål, der atter er blevet højaktuelt med skolereformen. Målsætningerne om at skabe mere og bedre læring for alle børn betyder, at skolens indhold, tid og rum organiseres på nye måder, som skaber ændrede rammer og vilkår for pædagogers arbejde med børns læring og trivsel. Spørgsmålet er, om de nye organiseringsformer er gennemtænkt i forhold til, hvad man ønsker, at den pædagogiske profession skal bidrage med i skolen?
KW - folkeskolen
M3 - Tidsskriftsartikel
SN - 1397-7458
VL - 2015
JO - Skolen i morgen
JF - Skolen i morgen
IS - 3
ER -