Det er os, der skolificerer børnenes tid – og det var det vi frygtede mest af alt! Et indblik i aktuelle vilkår for pædagogers arbejde i skolen

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

    Abstract

    Hvilke læringsidealer, vilkår og kvaliteter skal det SFO pædagogiske arbejde i skolen hvile på? Det er et spørgsmål, der atter er blevet højaktuelt med skolereformen. Målsætningerne om at skabe mere og bedre læring for alle børn betyder, at skolens indhold, tid og rum organiseres på nye måder, som skaber ændrede rammer og vilkår for pædagogers arbejde med børns læring og trivsel. Spørgsmålet er, om de nye organiseringsformer er gennemtænkt i forhold til, hvad man ønsker, at den pædagogiske profession skal bidrage med i skolen?
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftSkolen i morgen
    Vol/bind2015
    Udgave nummer3
    ISSN1397-7458
    StatusUdgivet - 1 dec. 2015

    Emneord

    • folkeskolen

    Citationsformater