Projekter pr. år
Abstract
I projektet Læsesucces for ordblinde børn har vi uddannet lærere og pædagoger som mentorer for elever med ordblindhed fra socialt udfordrede familier. I denne artikel analyserer vi udsagn fra fokusgruppeinterviews med i alt 27 elever om det at have ordblindevanskeligheder og deres oplevelse med at have en mentor. Vi dykker ned i fire temaer relateret til mentor, forældre, skolehverdag og elevernes selvbillede og relaterer undervejs elevernes udsagn til de kreative produkter, eleverne producerede under samtalen.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Artikelnummer | 3 |
Tidsskrift | Viden om Literacy |
Udgave nummer | 33 |
Sider (fra-til) | 26-34 |
Antal sider | 9 |
ISSN | 2246-6517 |
Status | Udgivet - 15 maj 2023 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Elevperspektiver
- Ordblindhed
- Skoler, fag og institutioner
- læsesucces
- mentorrolle
- ordblind
- Børn og unge
- Uddannelse, professioner og erhverv
- dysleksi
- elevperspektiver
- mentor
- ordblind
- ordblindhed
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Læsesucces for ordblinde børn – et tværfagligt samarbejde om ordblinde børns læseudvikling
Engmose, S. F., Svendsen, H., Laursen, M. S., Bonderup, H., Rasmussen, S. E., Buch, B., Christiansen, C., Mortensen, P., Heiden, T. R., Olesen, M. I. K., Bruun, M. N., Rønberg, L. & Brok, L. S.
10/12/19 → 01/12/22
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation