Det gode mindset: mellem kontrol og frihed

Jørgen Lyhne

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

    Abstract

    Idéen om det gode mindset lyder umiddelbart besnærende. Tænk hvis det kunne lykkes for læreren eller pædagogen at etablere dette gode mindset hos eleven eller hos barnet. Det gode mindset er på flere måder forankret i videnskaben om Positiv Psykologi og Positiv Pædagogik, men der er altid en risiko forbundet med det at "pådutte" andre et bestemt mindset. Når det går værst til, så bliver det at skabe mindset til tankekontrol, skriver cand. psych
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftLiv I Skolen
    Vol/bind20
    Udgave nummer1
    Sider (fra-til)6-14
    Antal sider9
    ISSN1398-2613
    StatusUdgivet - 2018

    Emneord

    • elever
    • læring
    • mindset
    • skolepsykologi
    • tænkning

    Citationsformater