Abstract
Hvordan læser børn og unge børnelitteratur
på skærm? Hvordan går de helt konkret og
fysisk til multimodal og interaktiv børnelitteratur?
Hvad er deres associationer og reaktioner? Hvordan kan børnelitteratur
udnytte mediernes multimodale og interaktive muligheder? Er det at læse litteratur på skærm og tablet anderledes end en papirbåret bog? Hvad kendertegner læseprocessen ved skærmlæsning? Hvilke konturer af læseren og læsekultur tegner der sig? Hvilke potentialer har denne litteratur i danskundervisningen
og i skolebiblioteket?
på skærm? Hvordan går de helt konkret og
fysisk til multimodal og interaktiv børnelitteratur?
Hvad er deres associationer og reaktioner? Hvordan kan børnelitteratur
udnytte mediernes multimodale og interaktive muligheder? Er det at læse litteratur på skærm og tablet anderledes end en papirbåret bog? Hvad kendertegner læseprocessen ved skærmlæsning? Hvilke konturer af læseren og læsekultur tegner der sig? Hvilke potentialer har denne litteratur i danskundervisningen
og i skolebiblioteket?
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Viden om læsning |
Udgave nummer | 14 |
Sider (fra-til) | 1-8 |
Antal sider | 8 |
ISSN | 2245-2761 |
Status | Udgivet - 1 sep. 2013 |
Emneord
- læsning
- læs læser, læs!