"Det kommer mere ind i hovedet og kører rundt ”: – når børn læser multimodal og interaktiv børnelitteratur på skærm

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

Abstract

Hvordan læser børn og unge børnelitteratur
på skærm? Hvordan går de helt konkret og
fysisk til multimodal og interaktiv børnelitteratur?
Hvad er deres associationer og reaktioner? Hvordan kan børnelitteratur
udnytte mediernes multimodale og interaktive muligheder? Er det at læse litteratur på skærm og tablet anderledes end en papirbåret bog? Hvad kendertegner læseprocessen ved skærmlæsning? Hvilke konturer af læseren og læsekultur tegner der sig? Hvilke potentialer har denne litteratur i danskundervisningen
og i skolebiblioteket?
OriginalsprogDansk
TidsskriftViden om læsning
Udgave nummer14
Sider (fra-til)1-8
Antal sider8
ISSN2245-2761
StatusUdgivet - 1 sep. 2013

Emneord

  • læsning
  • læs læser, læs!

Citationsformater