Abstract

Denne artikel handler om, hvordan samarbejdet om børns (mis)trivsel organiseres forskelligt fra kommune til kommune og fra skole til skole, og hvordan organiseringsformen af samarbejdet får betydning for hvilke indsatser, der bliver mulige, når professionelle samarbejder på tværs om børns trivsel. Artiklen tager afsæt i resultater fra forskningsprojektet ‘På Tværs – en undersøgelse af det tværprofessionelle- og sektorielle samarbejde i landets 98 kommuner om børn i mistrivsel’ (Hansen, Molbæk, Høybye-Mortensen, Jensen, Kristensen, Mehlsen, & Sommer, 2021) og præsenterer en model over to forståelser af organiseringen af samarbejdet, der viser sig, når professionelle samarbejder om komplekse vilde problemer, hvor der er behov for forskellige aktørers ageren (Nielsen, 2021; Bladt et. al., 2021)
OriginalsprogDansk
TidsskriftForskning i pædagogers profession og uddannelse
Vol/bind8
Udgave nummer1
Sider (fra-til)75-82
Antal sider8
ISSN2446-2810
DOI
StatusUdgivet - maj 2024

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner
  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Ledelse, organisationsudvikling og innovation
  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • Børn og unge
  • forhandling
  • forståelser
  • kollaboration
  • koordination
  • samarbejde

Citationsformater