Abstract
Med udgangspunkt i Gert Biestas tese om en forbindelse mellem begreberne undervisning og transcendens - en tese, der udspringer af en kritisk anstrengelse for at redde undervisningsbegrebet fra kontruktivismens aflivning af begreber som autoritet og indhold – læses der et moment frem i én af kilderne til kritikken, som synes overset i Biestas pædagogisk filosofi. Denne fremlæsning er probalistisk anlagt, således at de fulde implikationer ikke kan gøres plausible indenfor artiklens rammer men også således at plausibiliteten kan efterspores og evidensforankres. Artiklen danner i sin foreliggende form en væsentlig forståelsesforudsætning for ’En nedstigning i blikkenes malstrøm’, en sammenhæng der ikke ekspliciteres men fremgår.
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Publikationsdato | 23 nov. 2015 |
| Antal sider | 10 |
| Status | Udgivet - 23 nov. 2015 |
Emneord
- evidens
- pædagogik