Abstract
Kapitlet har fokus på team og fællesskaber som organisatoriske figurer. Med en forståelse af skolens team som spændt op mellem at være kollegiale og organisatoriske, mellem logikker af drift og udvikling, tegnes et 'teamlandskab', hvori man kan overveje skolens aktuelle samarbejdsorganiseringer og bevægelserne i retning af mere lærende fællesskaber. Kapitlet peger på, at samordning af feltets forskellige perspektiver bliver afgørende for, hvordan skoleorganisationen vil kunne lykkes med sine team og fællesskaber.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Team, læringsfællesskaber og ledelse i skolen |
Redaktører | Frode Boye Andersen |
Antal sider | 17 |
Udgivelsessted | Aarhus |
Forlag | Klim |
Publikationsdato | 2019 |
Udgave | 1 |
Sider | 47-63 |
ISBN (Trykt) | 9788772042381 |
Status | Udgivet - 2019 |
Emneord
- folkeskolen
- ledelse
- læringsfælleskaber
- organisation
- teamorganisering
- teamsamarbejde