Det organisatoriske team i skolen mellem styring og didaktik - hvad var spørgsmålet?

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Kapitlet har fokus på team og fællesskaber som organisatoriske figurer. Med en forståelse af skolens team som spændt op mellem at være kollegiale og organisatoriske, mellem logikker af drift og udvikling, tegnes et 'teamlandskab', hvori man kan overveje skolens aktuelle samarbejdsorganiseringer og bevægelserne i retning af mere lærende fællesskaber. Kapitlet peger på, at samordning af feltets forskellige perspektiver bliver afgørende for, hvordan skoleorganisationen vil kunne lykkes med sine team og fællesskaber.
OriginalsprogDansk
TitelTeam, læringsfællesskaber og ledelse i skolen
RedaktørerFrode Boye Andersen
Antal sider17
UdgivelsesstedAarhus
ForlagKlim
Publikationsdato2019
Udgave1
Sider47-63
ISBN (Trykt)9788772042381
StatusUdgivet - 2019

Emneord

  • folkeskolen
  • ledelse
  • læringsfælleskaber
  • organisation
  • teamorganisering
  • teamsamarbejde

Citationsformater