Det ved vi om Matematisk opmærksomhed i dagtilbud

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingBogFormidling

Abstract

Det ved vi om matematisk opmærksomhed Matematisk opmærksomhed er ikke blot en del af læreplanerne i dagtilbud – det er også en integreret del af hverdagslivet og en nøgle til at udforske verden omkring os.

Vi ved fra forskning, at matematisk opmærksomhed er en afgørende faktor for senere læring, og derfor er det vigtigt at forstå, hvordan vi kan styrke denne evne hos børn i alderen 0-6 år. Denne bog giver en generel indføring i, hvad matematisk opmærksomhed indebærer for de 0-6-årige.

Du får:
- en vejledning i at skabe gode rammer for udvikling af matematisk opmærksomhed i institutionen
-en udforskning af matematiske emner såsom tal og antal, rum, form og mønstre, måling, matematisk tænkning, ræsonnement og problemløsning
-en betoning af det matematiske sprog som en central del af arbejdet med matematisk opmærksomhed hos de mindste.
OriginalsprogDansk
ForlagDafolo
Antal sider87
ISBN (Trykt)9788772343136
StatusUdgivet - maj 2024
NavnDet ved vi om
Vol/bindMatematisk opmærksomhed i dagtilbud
ISSN2246-3267

Emneord

  • børnehaver
  • antal, rum og form
  • matematisk opmærksomhed
  • tidlig matematik
  • daginstitutioner
  • antal, rum og form
  • matematisk opmærksomhed
  • tidlig matematik
  • matematik
  • antal, rum og form
  • matematik før skolen
  • matematisk opmærksomhed
  • tidlig matematik

Citationsformater