Dialog, betydning og dannelse - i et interkulturelt dannelsesperspektiv: Rapport fra et udviklingsarbejde

Karen Marie Hedegaard, Else Bengaard Skibsted, Mette Bladt Clausen

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingRapportForskning

Abstract

Rapport om det teoretiske grundllag og de praktiske erfaringer fra et to-årigt skolebaseret udviklingsarbejde om interkulturel pædagogik i form af et aktionsforskningsprojekt i samarbejde mellem to lærere fra Hasle Skole og tre lærere fra Århus Lærerseminarium, om mulighederne for at udvikle en interkulturel pædagogik på baggrund af ideer om det flerstemmige og multikulturelle klasserum.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedÅrhus
ForlagAarhus Lærerseminarium, JCVU
Antal sider86
StatusUdgivet - 2006

Emneord

  • Mikhail Bakhtin
  • Olga Dysthe
  • deltagerstruktur
  • det flerstemmige klasserum
  • dialogisk undervisning
  • læringsfællesskab
  • sociokulturel teori
  • stilladsering
  • aktionsforskning
  • undervisning

Citationsformater