@article{7b0fe417888c44089a7ec3b129b0cdf2,
title = "Dialogperspektiv p{\aa} online medarbejderkommunikation",
abstract = "Idegenerering blandt medarbejdere foreg{\aa}r i stigende grad p{\aa} interne sociale medier (ISM), og is{\ae}r store organisationer benytter sig af at idegenerere igennem nye typer af kanaler. Ofte lider processen imidlertid under manglende medarbejderdeltagelse. Artiklen tager udgangspunkt i en ph.d.-afhandling og to publicerede forskningsartikler. Hensigten med artiklen er at skabe st{\o}rre indsigt i de kommunikative og psykologiske dynamikker, der udfordrer medarbejderengagementet i idegenerering p{\aa} ISM. Der ligger et uudnyttet potentiale i at f{\aa} alle medarbejderes innovative ideer i spil i de organisatoriske innovationsprocesser, s{\aa} organisationer fortsat kan innovere og forblive konkurrencedygtige. Med dialogperspektivet s{\ae}ttes der fokus p{\aa} ledelsens kommunikationsrolle som dialogpartner i en idegenereringsproces p{\aa} ISM, som er central for at skabe mening for medarbejderne i en VUCA-kontekst.",
keywords = "Informations- og kommunikationsteknologi, og e-l{\ae}ring, Employee communication, dialogue, internal social media, Ledelse, organisationsudvikling og innovation, Medier, kommunikation og sprog",
author = "Gode, {Helle Eskesen}",
year = "2020",
language = "Dansk",
volume = "18",
pages = "52--68",
journal = "Erhvervspsykologi",
issn = "1602-9968",
publisher = "Dansk Psykologisk Forlag",
number = "1",
}