TY - RPRT
T1 - Dianalund KiD-rapport.
T2 - Børns erfaringer, erkendelser og oplevelser
AU - Nielsen, Anders Elof
PY - 2006
Y1 - 2006
N2 - Formålet med projektet i Dianalund er at fremme en udvikling af de 0-6 årige i kommunens dagtilbud og institutioner, med særligt fokus på børns egne læringskanaler og læringsstrategier: at erfare, erkende og opleve sig selv og verden gennem sproget og kroppen. Derudover at skabe en fælles forståelse om læring som en faglig kompetence-udvikling hos personalet, og at alle dagtilbud på denne baggrund skulle arbejde med at udvikle og implementere læringsguider med inspiration fra Gardner og de mange intelligenser. Målgruppen var de 0-6 års børn og personale i kommunens dagtilbud. Organisatorisk ramme og samarbejdsparter var projektkonsulenten og centrale projektkoordinatorer i samarbejde med 3 daginstitutioner og dagplejen - ca. 90 medarbejdere. Projektet havde som et vigtigt fokusområde at udvikle en fælles forståelse, et fælles sprog og en fælles værdisætning af børneområdet 0-6 år; både som en faglig kompetenceudvikling og som en proces, der også involverer forældrene.
AB - Formålet med projektet i Dianalund er at fremme en udvikling af de 0-6 årige i kommunens dagtilbud og institutioner, med særligt fokus på børns egne læringskanaler og læringsstrategier: at erfare, erkende og opleve sig selv og verden gennem sproget og kroppen. Derudover at skabe en fælles forståelse om læring som en faglig kompetence-udvikling hos personalet, og at alle dagtilbud på denne baggrund skulle arbejde med at udvikle og implementere læringsguider med inspiration fra Gardner og de mange intelligenser. Målgruppen var de 0-6 års børn og personale i kommunens dagtilbud. Organisatorisk ramme og samarbejdsparter var projektkonsulenten og centrale projektkoordinatorer i samarbejde med 3 daginstitutioner og dagplejen - ca. 90 medarbejdere. Projektet havde som et vigtigt fokusområde at udvikle en fælles forståelse, et fælles sprog og en fælles værdisætning af børneområdet 0-6 år; både som en faglig kompetenceudvikling og som en proces, der også involverer forældrene.
M3 - Rapport
BT - Dianalund KiD-rapport.
ER -