Didaktik,metoder, undervisningsmaterialer til Entreprenørskab, Teknologi, Velfærdsinnovation 2013: Et tværprofessionelt uddannelsesmodul

Hanne Kathrine Kallesøe, Anne Karin Petersen, Anne Marie Højvang Christiansen, Susanne Dahl, Helle Hovgaard Jørgensen, Morten Hansen

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingRapportForskning

106 Downloads (Pure)

Abstract

Projektet har haft til formål at designe og udvikle et tværprofessionelt uddannelsesforløb for studerende fra civilingeniørstudiet for velfærdsteknologi ved Syddansk Universitet samt studerende fra sundhedsfaglige og pædagogiske professionsuddannelser ved University College Lillebælt. Uddannelsesforløbet skulle udvikles og gennemføres i tæt samarbejde med Syddansk Sundhedsinnovation, IDEA samt offentlige og private virksomheder. Målet med uddannelsesforløbet var at give studerende mulighed for at udvikle tværprofessionelle, innovative, entreprenante og intraprenante kompetencer. Projektets udfordring var at designe et uddannelsesforløb, hvor de studerendes fagligheder kunne indgå i ligeværdigt samarbejde. (Uddrag af projektansøgningen)
OriginalsprogDansk
Antal sider13
StatusUdgivet - 28 feb. 2014

Emneord

  • teams
  • Tværprofessionelt samarbejde
  • innovation og entreprenørskab
  • velfærdsteknologi

Citationsformater