Didaktiske eksperimenter som dynamo for udvikling af uddannelse og praksis

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

I ramme af udviklingsinitiativet ”Læreruddannelsen som udviklingslaboratorium
for god undervisning og uddannelse” (LULAB) er igangsat en vifte af projekter
i samarbejde mellem læreruddannere, lærerstuderende og praksis i skolen. LULAB handler om didaktisk udvikling i læreruddannelsen gennem eksperimenterende processer med afprøvning, undersøgelse, evaluering og formidling af nye
indsigter
OriginalsprogDansk
TidsskriftLiv I Skolen
Vol/bind23. årgang
Udgave nummer2
Sider (fra-til)80-87
Antal sider8
ISSN1398-2613
StatusUdgivet - maj 2021

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner
  • LULAB
  • agency
  • didaktisk design
  • eksperimenter
  • eksperimenterende undervisning
  • samarbejde med studerende
  • uddannelsesudvikling

Citationsformater