Didaktiske og pædagogiske refleksioner og overvejelser i relation til studiepraktikken efteråret 2020 under Covid19 restriktioner – der zoomes ind på det alternative format

Nausheen Christoffersen, Marie Ella Willaume-Jantzen, Amanda Dich, Karina Schneider Christoffersen, Mads S. Christoffersen, Berit Rosenkilde Larsen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Forskning viser, at de studerende, der er mest afklarede med hensyn til studievalg, også er dem, der har størst chance for at gennemføre studiet.
På trods af de mange muligheder, som de unge har for at opsøge råd og vejledning, er det desværre ikke alle, der får den støtte, som de har brug for i forhold til at kunne træffe en afgørelse om studievalg. I artiklen gives et tilbageblik på online studiepraktikken efteråret 2020 på sygeplejerskeuddannelsen ved Professionshøjskolen Absalon i Slagelse, som på grund af pandemien blev afviklet online. Formålet med artiklen er at give et
indblik i det didaktiske design ved online studiepraktik under COVID19-restriktioner, når målgruppen er potentielle nye studerende, der har
afsluttet en ungdomsuddannelse, med interesse for at tage en videregående uddannelse inden for sundhedsuddannelserne.
OriginalsprogDansk
TidsskriftUddannelsesnyt
Vol/bind32
Udgave nummer3
Sider (fra-til)4-8
Antal sider5
ISSN2246-2155
StatusUdgivet - 16 sep. 2021

Emneord

  • Undersøgelsesdesign, teori og metode
  • Sundhed, ernæring og livskvalitet
  • Kliniske undersøgelsesmetoder, laboratorieteknologi og radiografi
  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • Sygdom, sundhedsvidenskab og sygepleje

Citationsformater