Projekter pr. år
Abstract
Kapitlet introducerer REPT-deskriptorerne, som operationaliserer interkulturelle kompetencer, og belyser spørgsmålet, hvorvidt deskriptorerne kan bruges til at evaluere interkulturelle kompetencer. Svaret er, at deskriptorerne kan bruges til en (selv-)evaluering af elevernes viden og færdigheder, men at de kun i meget begrænset omfang kan bruges i en (selv-)evaluering af den affektive dimension.
Originalsprog | Tysk |
---|---|
Titel | Selbstevaluation interkultureller Erfahrungen |
Redaktører | Werner Müller-Pelzer |
Antal sider | 21 |
Udgivelsessted | Göttingen |
Forlag | Cuvillier Verlag Göttingen |
Publikationsdato | 2014 |
Sider | 75-96 |
ISBN (Trykt) | 978-3-95404-620-1 |
ISBN (Elektronisk) | 978-3-73694 |
Status | Udgivet - 2014 |
Udgivet eksternt | Ja |
Emneord
- interkulturelle forhold
- evaluering
Projekter
- 2 Afsluttet
-
Fagintegreret sprogundervisning og sprogintegreret fagundervisning: RUC’s sprogprofiler i fransk, spansk og tysk
Bojsen, H. (Projektdeltager), Prag, E. (Projektdeltager) & Daryai-Hansen, P. (Projektleder)
01/01/14 → 28/02/15
Projekter: Projekt › Forskning
-
Framework of Reference for Pluralistic Approaches to Languages and Cultures (FREPA), European Centre For Modern Languages, Council of Europe
Candelier, M. (Projektleder), Schröder-Sura, A. (Projektdeltager), de Pietro, J.-F. (Projektdeltager), Lörincz, I. (Projektdeltager), Gerber, B. (Projektdeltager), Moore, D. (Projektdeltager) & Daryai-Hansen, P. (Projektdeltager)
01/02/09 → 01/01/12
Projekter: Projekt › Forskning