Die REPA Deskriptoren – ein Instrument zur Evaluation interkultureller und mehrsprachiger Kompetenzen?

Petra Daryai-Hansen, Natalja Stobbe

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Abstract

Kapitlet introducerer REPT-deskriptorerne, som operationaliserer interkulturelle kompetencer, og belyser spørgsmålet, hvorvidt deskriptorerne kan bruges til at evaluere interkulturelle kompetencer. Svaret er, at deskriptorerne kan bruges til en (selv-)evaluering af elevernes viden og færdigheder, men at de kun i meget begrænset omfang kan bruges i en (selv-)evaluering af den affektive dimension.
OriginalsprogTysk
TitelSelbstevaluation interkultureller Erfahrungen
RedaktørerWerner Müller-Pelzer
Antal sider21
UdgivelsesstedGöttingen
ForlagCuvillier Verlag Göttingen
Publikationsdato2014
Sider75-96
ISBN (Trykt)978-3-95404-620-1
ISBN (Elektronisk)978-3-73694
StatusUdgivet - 2014
Udgivet eksterntJa

Emneord

  • interkulturelle forhold
  • evaluering

Citationsformater