Differentieret undervisning – et tilbud til studerende og sygeplejersker. - et tilbud til studerende og sygeplejersker

Kirsten Mathiesen Bjerg, Anne Garcia Colina, Turid Gregersen, Helle Stensgaard Karlsen, Lene Søndergaard Larsen, Anita Lyngsø, Vibeke Lorentzen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

Abstract

Artiklen henvender sig til undervisere og uddannelsesinteresserede sygeplejersker. Den præsenterer en model for differentieret undervisning, som har til formål at fastholde, stimulere og tilgodese sygeplejestuderende og nyuddannede sygeplejersker gennem en bred vifte af tilbud. Modellens indhold er implementeret på VIA University College, Sygeplejerskeuddannelsen Viborg/Thisted.
OriginalsprogDansk
TidsskriftSygeplejersken
Vol/bind110
Udgave nummer19
Sider (fra-til)52-55
Antal sider4
ISSN0049-3856
StatusUdgivet - 5 nov. 2010

Emneord

  • differentieret undervisning
  • nyuddannede
  • sygeplejersker
  • sygeplejestuderende
  • teori/klinik
  • udvikling
  • fastholdelse
  • undervisningsdifferentiering

Citationsformater