Abstract
Klassens elever ser aktive og fordybede ud. Men går man ned bagerst i klassen, så man kan se elevernes
computerskærme, er billedet et helt andet. Kun en lille håndfuld tager noter eller ser på undervisningsrelaterede
ting. Men ind imellem - og på skift - holder eleverne korte pauser fra deres computeraktiviteter og lytter i stedet
til læreren, lige længe nok til at de kan markere, så læreren ser, at de er med. Så forsvinder de igen bag skærmen.
Læreren aner ikke uråd.
computerskærme, er billedet et helt andet. Kun en lille håndfuld tager noter eller ser på undervisningsrelaterede
ting. Men ind imellem - og på skift - holder eleverne korte pauser fra deres computeraktiviteter og lytter i stedet
til læreren, lige længe nok til at de kan markere, så læreren ser, at de er med. Så forsvinder de igen bag skærmen.
Læreren aner ikke uråd.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Uddannelsesbibliotekaren |
Vol/bind | 2016 |
Udgave nummer | 1 |
Sider (fra-til) | 8-12 |
Antal sider | 4 |
ISSN | 1600-4043 |
Status | Udgivet - 2016 |
Emneord
- digitale medier
- dannelse