Digital dannelse og multimodale læreprocesser i dagtilbud

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Digital pædagogik sigter mod at formidle den viden pædagoger og pædagogstuderende har brug for, når de træder ind i den mediepædagogiske arena med de nye intuitive og mobile digitale enheder. Bogen indeholder relevant forskning om leg, mediekultur og hverdagsliv, og den skitserer pædagogiske handlemuligheder. I mit kapitel Digital dannelse og læreprocesser i dagtilbud beskrives en didaktik for mediepædagogisk arbejde med digital dannelse og multimodale læreprocesser i dagtilbud. Kapitlet beskriver, hvordan pædagoger kan skabe læringsmiljøer, hvor børn som led i deres digitale dannelse kan gøre sig multimodale erfaringer. Kapitlet beskriver aflusningsvist, hvordan den mediepædagogiske loopmodel kan benyttes som et redskab til at planlægge og gennemføre mediepædagogiske forløb med multimediefortællinger i børnehaver.
OriginalsprogDansk
TitelDigital pædagogik
RedaktørerErika Brandt, Anne Petersen
Antal sider18
UdgivelsesstedAarhus
ForlagSystime
Publikationsdato2015
Sider87-104
ISBN (Trykt)978-87-927-1193-9
StatusUdgivet - 2015
Udgivet eksterntJa

Emneord

  • børnekultur
  • pædagogisk arbejde

Citationsformater