Abstract
Digital pædagogik sigter mod at formidle den viden pædagoger og pædagogstuderende har brug for, når de træder ind i den mediepædagogiske arena med de nye intuitive og mobile digitale enheder. Bogen indeholder relevant forskning om leg, mediekultur og hverdagsliv, og den skitserer pædagogiske handlemuligheder. I mit kapitel Digital dannelse og læreprocesser i dagtilbud beskrives en didaktik for mediepædagogisk arbejde med digital dannelse og multimodale læreprocesser i dagtilbud. Kapitlet beskriver, hvordan pædagoger kan skabe læringsmiljøer, hvor børn som led i deres digitale dannelse kan gøre sig multimodale erfaringer. Kapitlet beskriver aflusningsvist, hvordan den mediepædagogiske loopmodel kan benyttes som et redskab til at planlægge og gennemføre mediepædagogiske forløb med multimediefortællinger i børnehaver.
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Titel | Digital pædagogik |
| Redaktører | Erika Brandt, Anne Petersen |
| Antal sider | 18 |
| Udgivelsessted | Aarhus |
| Forlag | Systime |
| Publikationsdato | 2015 |
| Sider | 87-104 |
| ISBN (Trykt) | 978-87-927-1193-9 |
| Status | Udgivet - 2015 |
| Udgivet eksternt | Ja |
Emneord
- børnekultur
- pædagogisk arbejde