Abstract
Denne artikel udgør en del af et forskningsprojekt ved UC Syd fra 2013 til 2014 om digital læsedidaktik . De samlede resultater af dette delprojekt er publiceret i min bog Historie og livsverden – en historiedidaktik, Forlaget Pendulum (Grevy 2014) .
Artiklen falder i fire hovedafsnit: Først indledes med en redegørelse for de aktuelle potentialer for folkeskolen i dag. Herefter følger et generelt koncept for digital literacy. I det tredje afsnit opstilles på baggrund af projektets undersøgelser udfordringer for den nye optik, og i det sidste afsnit gives et udblik, hvor konceptets muligheder indikeres.
Artiklen falder i fire hovedafsnit: Først indledes med en redegørelse for de aktuelle potentialer for folkeskolen i dag. Herefter følger et generelt koncept for digital literacy. I det tredje afsnit opstilles på baggrund af projektets undersøgelser udfordringer for den nye optik, og i det sidste afsnit gives et udblik, hvor konceptets muligheder indikeres.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Skole, livsverden og nye læringslandskaber - et debatoplæg om folkeskolen : man skal kunne det hele: om digital literacy og læring i det senmoderne |
Redaktører | Carlo Grevy, Henrik Kasch |
Antal sider | 22 |
Udgivelsessted | Vejle |
Forlag | Forlaget Pendulum |
Publikationsdato | 25 jan. 2017 |
Sider | 45-66 |
ISBN (Trykt) | 978-87-997667-4-1 |
Status | Udgivet - 25 jan. 2017 |
Emneord
- Informations- og kommunikationsteknologi, og e-læring
- digital literacy
- Skoler, fag og institutioner
- historie