Digital literacy som læringsoptik i det senmoderne

Carlo Grevy

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Abstract

Denne artikel udgør en del af et forskningsprojekt ved UC Syd fra 2013 til 2014 om digital læsedidaktik . De samlede resultater af dette delprojekt er publiceret i min bog Historie og livsverden – en historiedidaktik, Forlaget Pendulum (Grevy 2014) .
Artiklen falder i fire hovedafsnit: Først indledes med en redegørelse for de aktuelle potentialer for folkeskolen i dag. Herefter følger et generelt koncept for digital literacy. I det tredje afsnit opstilles på baggrund af projektets undersøgelser udfordringer for den nye optik, og i det sidste afsnit gives et udblik, hvor konceptets muligheder indikeres.
OriginalsprogDansk
TitelSkole, livsverden og nye læringslandskaber - et debatoplæg om folkeskolen : man skal kunne det hele: om digital literacy og læring i det senmoderne
RedaktørerCarlo Grevy, Henrik Kasch
Antal sider22
UdgivelsesstedVejle
ForlagForlaget Pendulum
Publikationsdato25 jan. 2017
Sider45-66
ISBN (Trykt)978-87-997667-4-1
StatusUdgivet - 25 jan. 2017

Emneord

  • Informations- og kommunikationsteknologi, og e-læring
  • digital literacy
  • Skoler, fag og institutioner
  • historie

Citationsformater