Digital portfolio som metode og pædagogik

Hanne Toft, Mette Luplau Schnefeld

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

    Abstract

    Artiklen præsenterer erfaringer med digital portfolio som didaktik og metode. Fokus er på kobling mellem didaktiske læreprocesser på en grunduddannelse og så understøttelse af disse via brug af en digital portfolio. Portfolioen adskiller en række forskellige dokumentsamlinger i privat og offentlig rum og arbejder med en deklaration af studenterprodukter, når en læreproces offentliggøres. Der redegøres for portfoliopædagogikkens potentiale på baggrund af et empirisk studie på Pædagoguddannelsen i Aabenraa.
    OriginalsprogDansk
    TitelIt og professionsuddannelse : Erfaringer fra folkeskolen, lærer- og pædagoguddannelsen
    RedaktørerNiels Buur Hansen, Jørgen Gleerup, Steen Wackenhausen
    Antal sider33
    Udgivelses stedOdense
    ForlagSyddansk Universitetsforlag
    Publikationsdato2004
    Artikelnummer6
    ISBN (Trykt)87-7674-006-4
    StatusUdgivet - 2004
    NavnPædagogik under forandring

    Emneord

    • professionsdidaktik

    Citationsformater

    Toft, H., & Luplau Schnefeld, M. (2004). Digital portfolio som metode og pædagogik. I N. B. Hansen, J. Gleerup, & S. Wackenhausen (red.), It og professionsuddannelse: Erfaringer fra folkeskolen, lærer- og pædagoguddannelsen [6] Syddansk Universitetsforlag. Pædagogik under forandring