Abstract
I dette kapitel tydeliggøres og diskuteres digitale læremidler og deres betydning for fremmedsprogsindlæringen i begynderdidaktikken med særligt fokus på semantiske og funktionelle læremidler. Desuden tematiseres nogle af de dilemmaer, sproglærerne i projektet “Tidligere sprogstart” har givet udtryk for mht. anvendelsen af digitale læremidler, ligesom der også er givet plads til elevernes stemmer. Formålet er at belyse og reflektere over forskellige perspektiver, der er afgørende for, hvilken rolle de digitale læremidler kommer til at spille for elevernes læring.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | TIDLIGERE SPROGSTART : Ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed |
Redaktører | Petra Daryai-Hansen, Dorte Albrechtsen |
Antal sider | 17 |
Udgivelsessted | København |
Forlag | Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen |
Publikationsdato | 2018 |
Sider | 184-201 |
Status | Udgivet - 2018 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- sprogtilegnelse
- digitale medier