Digitale læremidler: Brug semantiske og funktionelle læremidler: Digitale læremidler i den tidlige sprogstart med fokus på semantiske og funktionelle læremidler

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportFormidling

    Abstract

    I dette kapitel tydeliggøres og diskuteres digitale læremidler og deres betydning for fremmedsprogsindlæringen i begynderdidaktikken med særligt fokus på semantiske og funktionelle læremidler. Desuden tematiseres nogle af de dilemmaer, sproglærerne i projektet “Tidligere sprogstart” har givet udtryk for mht. anvendelsen af digitale læremidler, ligesom der også er givet plads til elevernes stemmer. Formålet er at belyse og reflektere over forskellige perspektiver, der er afgørende for, hvilken rolle de digitale læremidler kommer til at spille for elevernes læring.
    OriginalsprogDansk
    TitelTIDLIGERE SPROGSTART : Ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed
    RedaktørerPetra Daryai-Hansen, Dorte Albrechtsen
    Antal sider17
    UdgivelsesstedKøbenhavn
    ForlagKonsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen
    Publikationsdato2018
    Sider184-201
    StatusUdgivet - 2018

    Emneord

    • Læring, pædagogik og undervisning
    • sprogtilegnelse
    • digitale medier

    Citationsformater