Digitale multimodale tekster i undervisningen og digital literacy: paradokser og løsningsmuligheder

Henrik Kasch

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Abstract

Antologikapitlet diskuterer digitale teksters komplicerede semiotik, og hvordan de paradoksalt kan bruges stilladserende i en Universal Design for Learning-tilgang. Kapitlet viser både digitale teksters affordanser i inkluderende undervisning, og hvordan læremidler og didaktikker er utilstrækkelige og egentlig (bevidst?) ekskluderende al den stund, de ikke trækker på UDLs principper. Afsluttende opfordres forlag og undervisere til at gå om bord i UDL.
OriginalsprogDansk
TitelSkole, livsverden og nye læringslandskaber : et debatoplæg om folkeskolen: man skal kunne det hele: om digital literacy og læring i det senmoderne
RedaktørerCarlo Grevy, Henrik Kasch
Antal sider28
UdgivelsesstedVejle
ForlagForlaget Pendulum
Publikationsdato25 jan. 2017
Sider67-94
ISBN (Trykt)978-87-997667-4-1
StatusUdgivet - 25 jan. 2017

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner
  • literacy
  • multimodale tekster

Citationsformater