Abstract
Antologikapitlet diskuterer digitale teksters komplicerede semiotik, og hvordan de paradoksalt kan bruges stilladserende i en Universal Design for Learning-tilgang. Kapitlet viser både digitale teksters affordanser i inkluderende undervisning, og hvordan læremidler og didaktikker er utilstrækkelige og egentlig (bevidst?) ekskluderende al den stund, de ikke trækker på UDLs principper. Afsluttende opfordres forlag og undervisere til at gå om bord i UDL.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Skole, livsverden og nye læringslandskaber : et debatoplæg om folkeskolen: man skal kunne det hele: om digital literacy og læring i det senmoderne |
Redaktører | Carlo Grevy, Henrik Kasch |
Antal sider | 28 |
Udgivelsessted | Vejle |
Forlag | Forlaget Pendulum |
Publikationsdato | 25 jan. 2017 |
Sider | 67-94 |
ISBN (Trykt) | 978-87-997667-4-1 |
Status | Udgivet - 25 jan. 2017 |
Emneord
- Skoler, fag og institutioner
- literacy
- multimodale tekster