Digitaliserede læringsfællesskaber - en udfordringsorienteret studiestrategi

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægForskningpeer review

Abstract

Oplægget tager udgangspunkt i mit ph.d.-projekt: Etnografisk forløbsstudie i netbaseret sygeplejerskeuddannelse – mellem skolen, hjemmet og klinikken (2019). Ét af hovedfundene er udviklingen af digitaliserede læringsfællesskaber. Undervisernes Salmon inspirerede e-tiviteter engagerede de studerende, mens de studerende i det digitaliseret læringsfællesskab tillige formåede at udfordre hinanden læringsmæssigt. Det var tilsvarende interessant – og konsekvensbelagt, at det ikke lykkes for alle studiegrupper at oparbejde et digitaliserede læringsfællesskab.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato21 apr. 2021
StatusUdgivet - 21 apr. 2021
BegivenhedNNU Konference 2021: Engagerende didaktiske designs i blendede læringsrum - , Danmark
Varighed: 22 apr. 2021 → …

Konference

KonferenceNNU Konference 2021: Engagerende didaktiske designs i blendede læringsrum
Land/OmrådeDanmark
Periode22/04/21 → …

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Online learning
  • Studiestrategier
  • digital
  • e-læring
  • e-pædagogik
  • læringsfælleskaber
  • netbaseret uddannelse
  • online undervisning
  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • professionsuddannelse

Citationsformater