Digitalisering og didaktik i VIAs uddannelser (Statusrapport): initiativer, tiltag og erfaringer i 2021

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingRapportFormidling

479 Downloads (Pure)

Abstract

VIAs digitale transformationsprogram, indsatsområde 1.10 om digitalisering og didaktik, har i 2021 fokuseret på didaktisk modellering. Erfaringer fra den didaktiske disruption, som Covid-19 omlægningen var anledning til i foråret 2020 , har været en trædesten til den didaktiske modellering. Men hvor Covid-19 omstillingen i vid udstrækning var baseret på handletvang til nødundervisning ud i det uvisse, har perspektivet i 2021 været en mere langsigtet didaktisk udvikling.

I foråret 2021 blev der gennem VIAs ledelseskæde indsamlet materialer med beskrivelser af initiativer og tiltag knyttet til digitalisering og didaktik i VIAs uddannelser. De indsamlede materialer er det afgørende grundlag for indsatsområdets didaktiske modellering. Den didaktiske modellering er således erfaringsbaseret med reference til konkrete uddannelsesinitiativer og -tiltag i VIA. Erfaringsbaseringen refererer både bredt til aktiviteter i VIAs uddannelser og til konkret praksis i specifikke uddannelser i VIA.
OriginalsprogDansk
ForlagVIA University College
Antal sider16
StatusUdgivet - 19 jan. 2022

Emneord

  • professionsuddannelser
  • didaktik
  • digitalisering
  • kompetenceudvikling
  • organisationsudvikling
  • didaktik
  • blended learning
  • pædagogik
  • uddannelse
  • undervisning

Citationsformater