Digitalisering, professionsnydannelser og teknologiforståelse i Fysioterapeutuddannelsen

Mikala Hansbøl, Annette Jørgensen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Artiklen præsenterer arbejdet med udviklingen af en digitalt understøttet undervisningsklinik i Fysioterapeutuddannelsen, som den ser ud i dag. Udviklingen er et forsøg på at inkludere et fokus på de studerendes forståelse af samspil mellem digital teknologi og forandringer i det fysioterapiske arbejde. Metodisk har udviklingsarbejdet taget afsæt i design-baseret forskning, i tæt samarbejde mellem forsker og underviser. Forsknings- og udviklingsarbejdet har åbnet for en bedre forståelse for og italesættelse af det komplekse arbejde og de store udfordringer, som professionshøjskolerne står overfor, med de aktuelle samfundsudviklinger og den forestående reform af sundhedsuddannelserne i 2016.
OriginalsprogDansk
TitelVelfærd, teknologi og læring : i et professionsperspektiv
Antal sider23
UdgivelsesstedUniversity College Sjælland, Sorø
Publikationsdato2015
ISBN (Trykt)978-87-927-1732-0
StatusUdgivet - 2015

Emneord

  • velfærdsteknologi

Citationsformater