Abstract
Artiklen præsenterer arbejdet med udviklingen af en digitalt understøttet undervisningsklinik i Fysioterapeutuddannelsen, som den ser ud i dag. Udviklingen er et forsøg på at inkludere et fokus på de studerendes forståelse af samspil mellem digital teknologi og forandringer i det fysioterapiske arbejde. Metodisk har udviklingsarbejdet taget afsæt i design-baseret forskning, i tæt samarbejde mellem forsker og underviser. Forsknings- og udviklingsarbejdet har åbnet for en bedre forståelse for og italesættelse af det komplekse arbejde og de store udfordringer, som professionshøjskolerne står overfor, med de aktuelle samfundsudviklinger og den forestående reform af sundhedsuddannelserne i 2016.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Velfærd, teknologi og læring : i et professionsperspektiv |
Antal sider | 23 |
Udgivelsessted | University College Sjælland, Sorø |
Publikationsdato | 2015 |
ISBN (Trykt) | 978-87-927-1732-0 |
Status | Udgivet - 2015 |
Emneord
- velfærdsteknologi