Abstract
Der er udbredte forestillinger om, at udfordringerne for ledelse
gennem ressourcepersoner tilsyneladende kan håndteres umiddelbart som en
distribution af ledelse, men det er reelt uklart, hvad der ligger i diskursen om
det distribuerede. Kapitlet argumenterer analytisk for, at begrebssporet distribueret
ledelse i praksis ender som en barking up the wrong tree. Kapitlet peger
på, at ledelse og ressourcepersoner i stedet frugtbart kan fokusere på hvad det
er der leder i deres organisation og sammen drøfte, hvordan de nye organisatoriske
mellemmænd kan komme til stede i dette.
gennem ressourcepersoner tilsyneladende kan håndteres umiddelbart som en
distribution af ledelse, men det er reelt uklart, hvad der ligger i diskursen om
det distribuerede. Kapitlet argumenterer analytisk for, at begrebssporet distribueret
ledelse i praksis ender som en barking up the wrong tree. Kapitlet peger
på, at ledelse og ressourcepersoner i stedet frugtbart kan fokusere på hvad det
er der leder i deres organisation og sammen drøfte, hvordan de nye organisatoriske
mellemmænd kan komme til stede i dette.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Ledelse gennem skolens ressourcepersoner |
Redaktører | Frode Boye Andersen |
Antal sider | 11 |
Udgivelsessted | Aarhus |
Forlag | Klim |
Publikationsdato | 2016 |
Sider | 23-34 |
ISBN (Trykt) | 9788771299403 |
Status | Udgivet - 2016 |
Emneord
- Skoler, fag og institutioner
- skoleledelse