Abstract
Men hvordan hænger det sammen med ideen om det 21. århundredes kompetencer? Jeg vil i det følgende pege på flere sammenhænge mellem synet på læring, pædagogik og fag hos Dewey og udvalgte elementer i 21CS. Begrundelsen for dette er, at 21CS kun er et meget overordnet begreb, der ikke rummer konkrete beskrivelser af indhold og tilrettelæggelse, og derfor er der, efter min mening, brug for mere konkrete forståelser af begreber som undersøgelse og selvstyring, hvis vi skal kunne anvende 21CS til andet en hensigtserklæringer på policyniveau. Opgaven for lærere og forskere må derfor være at udvikle konkrete og praksisnære didaktiske design. At pege på Deweys tilgang som et fundament er et bud på ét svar i denne sammenhæng.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Liv I Skolen |
Udgave nummer | 3 |
Sider (fra-til) | 32-41 |
Antal sider | 10 |
ISSN | 1398-2613 |
Status | Udgivet - 2017 |
Emneord
- Børn og unge
- Læring, pædagogik og undervisning
- forskning