Drenge og piger i grænseleg: køn, kommunikation og læring

Jette Susanne Eriksen, Per Øhrgaard

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Køn diskuteres udfra et pædagogiske udviklingsperspektiv, hvor der både trækkes på et biologiske og en socialpsykologisk vinkel ligesom der præsenteres et læringsperspektiv hvor børnenes forskelligheder ses i et narrativt og identitetsdannende perspektiv. Kapitlet viser hvordan de pædagogiske diskussioner af vedtagne konventioner omkring køn kan bidrage med forandring hvorigennem børnene på tværs af køn kan finde mening og udvikle fælles oplevelser.
OriginalsprogDansk
TitelPædagogik : læring, udvikling og forandring
RedaktørerT. Sanderhage, P. Øhrgaard
Antal sider34
UdgivelsesstedKbh.
ForlagHans Reitzels Forlag
Publikationsdato2008
Udgave1
Sider180-214
ISBN (Trykt)978-87-412-5203-2
StatusUdgivet - 2008

Citationsformater