Abstract
Køn diskuteres udfra et pædagogiske udviklingsperspektiv, hvor der både trækkes på et biologiske og en socialpsykologisk vinkel ligesom der præsenteres et læringsperspektiv hvor børnenes forskelligheder ses i et narrativt og identitetsdannende perspektiv. Kapitlet viser hvordan de pædagogiske diskussioner af vedtagne konventioner omkring køn kan bidrage med forandring hvorigennem børnene på tværs af køn kan finde mening og udvikle fælles oplevelser.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Pædagogik : læring, udvikling og forandring |
Redaktører | T. Sanderhage, P. Øhrgaard |
Antal sider | 34 |
Udgivelsessted | Kbh. |
Forlag | Hans Reitzels Forlag |
Publikationsdato | 2008 |
Udgave | 1 |
Sider | 180-214 |
ISBN (Trykt) | 978-87-412-5203-2 |
Status | Udgivet - 2008 |