Abstract
Artiklen retter sig mod behovet for at professioner udvikler kompetencer til at kunne dokumentere effekten af deres arbejde. Udgangspunktet er et projekt med en række biblioteker i Region Hovedstaden med afsæt i virkningsevaluering, prgramteori og narrative metoder. Projektets fokus er at udvikle metoder til at styrke kompetencer på en måde der opleves som meningsfulde for medarbejderne. Dermed adresserer projektet også udfordringerne i NPM idet der arbejdes med såvel kvantitative som kvalitative metoder.
Bidragets oversatte titel | Effekdokumentation på dagsordenen: Bibliotekerne skal have kompetencerne til systematisk at dokumentere effekten af deres arbejde; indad til prioritering, læring og udvikling,ogudad til at legitimere ressourceanvendelsen og eksistensberettigelsen. Men det kræver udvikling af metoder som det faglige personale oplever som meningsfulde. |
---|---|
Originalsprog | Engelsk |
Tidsskrift | Scandinavian Public Library Quarterly |
Vol/bind | 47 |
Udgave nummer | 3 |
Antal sider | 3 |
ISSN | 0036-5602 |
Status | Udgivet - okt. 2012 |
Emneord
- ledelse
- kompetenceudvikling