Efter-videreuddannelsesstrukturer: et afgørende parameter for forløsning af social innovation i Folkeskolereformen anno 2013

Stine Skov Øllgård

    Publikation: AndetIndlæg i netbaserede medier

    Abstract

    På Masteruddannelsen i Socialt Entreprenørskab har jeg lært, hvordan man i et socialt entreprenørskab kan arbejde med velfærdsinnovation på tværs af civilsamfundets organisationer, virksomheder og kommunale institutioner. Samskabelsesprocesser kræver rammesætning og facilitering af læreprocesser mellem forskellige aktører, så der ligeværdigt kan udvikles nye læringsplatforme, hvorfra man sammen kan løse komplekse velfærdsproblemstillinger. Potentialet i netværkstilgangen og samskabelsestænkningen er at velfærdsproblemstillinger gøres til et fælles anliggende, hvor forskellige aktørers viden, ressourcer og kompetencer bliver bragt i spil. I udvekslingen af gensidig viden er der mulighed for at udvikle metoder og nye organisationsformer, som gør vi kan hjælpe borgere/brugere bedre på vej i livet. Den offentlige sektor spiller en central rolle som facilitator og brobygger.

    OriginalsprogDansk
    Publikationsdato5 jan. 2015
    StatusUdgivet - 5 jan. 2015

    Emneord

    • folkeskolen
    • samskabelse
    • social innovation

    Citationsformater