Projekter pr. år
Abstract
Måltider udgør en væsentlig del af hverdagen i en vuggestue. I mange vuggestuer starter dagen med morgenmad for de allermest morgenfriske, og herefter følger typisk et let måltid om formiddagen, frokost før middagsluren og et eftermiddagsmåltid efter luren. I denne artikel fokuserer jeg på et af disse måltider, nemlig eftermiddagsmaden, som jeg beskriver som et rigt kommunikativt rum, hvor vuggestuebørnenes sprog, kommunikation og relationer kan sprudle og blomstre.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Viden om Literacy |
Vol/bind | 28: Spirende literacy |
Sider (fra-til) | 31-39 |
Antal sider | 9 |
ISSN | 2245-2761 |
Status | Udgivet - 2020 |
Emneord
- Børn og unge
- deltagelse
- eftermiddagsmad
- sproglig praksis
- vuggestue
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Sproglig praksis og sprogligt læringsmiljø i vuggestuen
Daugaard, L. M. (Projektdeltager), Højholt, M. (Projektdeltager) & Kristensen, I. S. (Projektdeltager)
01/01/18 → 31/12/19
Projekter: Projekt › Forskning
Fil