Ej blot for sjov! Et didaktisk perspektiv på undervisning med bevægelse i indskolingen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Bevægelse kan både have en rytmiserende, læringsunderstøttende og en indholdsåbnende funktion i undervisningen. Blandt andet med afsat i to skoleprojekter giver forfatteren konkrete eksempler på, hvordan en bevægende, varieret, aktiv og sansestimulerende undervisning kan se ud. Der argumenteres for, at bevægelse skaber mulighed for alsidig sansestimulering, og det kan være det, der skaber et afgørende lærings- og trivselspotentiale i forbindelse med fysisk aktivitet i undervisningen.
OriginalsprogDansk
TidsskriftUnge Paedagoger
Vol/bind2017
Udgave nummer1
Sider (fra-til)45 - 54
Antal sider10
ISSN0106-5386
StatusUdgivet - mar. 2017

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater