Abstract
Med udgangspunkt i minoritetsdanske børn som case, beskæftiger artiklen sig med inklusions- og eksklusionsprocesserne i dagtilbud. Den diskursive konstruktion af "os" og "dem" synes at være en af hovedårsagerne til eksklusion af disse børn. Forfatteren kommer med bud på og ideer til hvordan disse børn kan inkluderes både i sociale og i lærings- og udviklingsfællesskaber. En minoritetspædagogisk tilgang med forskellige genstandsfelter påpeges som et bud på, hvordan der kan skabes inkluderende miljøer i dagtilbud.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | De mange veje mod inklusion : metoder og tilgange i pædagogers praksis |
Redaktører | Tom Ritchie |
Antal sider | 17 |
Forlag | Billesøe og Baltzer |
Publikationsdato | 2014 |
Sider | 153-170 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7842-329-0 |
Status | Udgivet - 2014 |
Emneord
- inklusion