Eleven som kritisk undersøger

Rasmus Fink Lorentzen, Simon Skov Fougt

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

I de forenklede Fælles Mål fra 2014 har fire tværgående temaer fået særlig opmærksomhed med en selvstændig vejledning samt ved at være integreret i målene og omtalt i læseplanen for de enkelte fag. Omdrejningspunktet for bogen It-didaktik i teori og praksis elevpositioner og digitale kompetencer i et dannelsesperspektiv er det tværgående tema It og medier med udgangspunkt i de fire elevpositioner, der repræsenterer fire måder at forholde sig på i omgangen med it og medier
OriginalsprogDansk
TitelIt-didaktik i teori og praksis : elevpositioner og digitale kompetencer i et dannelsesperspektiv
RedaktørerJeppe Bundsgaard, Thomas Illum Hansen
Antal sider22
UdgivelsesstedFrederikshavn
ForlagDafolo
Publikationsdatodec. 2016
Sider71-92
ISBN (Trykt)978-87-7160-330-9
StatusUdgivet - dec. 2016
NavnUndervisning og læring

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • dannelse
  • digitale kompetencer
  • it
  • it-didaktik
  • tværgående tema

Citationsformater