TY - RPRT
T1 - Elever i erhvervsuddannelse
T2 - mellem skole og virksomhed
AU - Gottlieb, Susanne
AU - Götzsche, Hanne
PY - 2001
Y1 - 2001
N2 - Skole-virksomhedssamspillet er helt centralt i erhvervsuddannelserne, og med eud-reformen er der kommet to nye elementer, som kan medvirke til en kvalificering af samspillet, nemlig elevens personlige uddannelsesplan og uddannelsesbogen.I dette temahæfte præsenteres erfaringerne fra en undersøgelse inden for tre erhvervsuddannelser: Kokke-, chauffør-/lager- og automekanikeruddannelserne. Undersøgelsens temaer var den formelle og uformelle kommunikation mellem skolen og virksomheden, hvad lærer eleverne på skolen, hvad lærer eleverne i virksomheden, hvordan er sammenhængen, og hvilke muligheder og barrierer er der for at udvikle sammenhængen?
AB - Skole-virksomhedssamspillet er helt centralt i erhvervsuddannelserne, og med eud-reformen er der kommet to nye elementer, som kan medvirke til en kvalificering af samspillet, nemlig elevens personlige uddannelsesplan og uddannelsesbogen.I dette temahæfte præsenteres erfaringerne fra en undersøgelse inden for tre erhvervsuddannelser: Kokke-, chauffør-/lager- og automekanikeruddannelserne. Undersøgelsens temaer var den formelle og uformelle kommunikation mellem skolen og virksomheden, hvad lærer eleverne på skolen, hvad lærer eleverne i virksomheden, hvordan er sammenhængen, og hvilke muligheder og barrierer er der for at udvikle sammenhængen?
KW - erhvervsuddannelser
KW - praktik
M3 - Rapport
SN - 87-603-2013-3
VL - Temahæfteserie nr. 21
BT - Elever i erhvervsuddannelse
PB - Undervisningsministeriet
CY - København
ER -