Elever og lærerstuderende som sproglige opdagelsesrejsende

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

Bekrivelse af et praksiseksperiment i forbindelse med modulet "Undervisning af tosprogede elever" på læreruddannelsen, der fokuserer på at give de lærerstuderende viden og kompetence inden for andetsprogsdidaktik bl.a. ved at inspirere de lærerstuderende til at indtænke elevernes samlede sproglige viden og repertoire
OriginalsprogDansk
TidsskriftSproglæreren
Vol/bind2023
Udgave nummer2
Sider (fra-til)10-14
Antal sider5
ISSN0108-6154
StatusUdgivet - 2023

Emneord

  • brobygning (uddannelse)
  • didaktik
  • flersprogethed
  • fremmedsprog
  • læreruddannelse
  • læring
  • sproglig opmærksomhed
  • sprogpædagogik
  • sprogtilegnelse
  • sprogundervisning
  • translanguaging
  • undervisningsmetodik

Citationsformater