TY - CHAP
T1 - Elevers skrivepraksisser i og om Minecraft
AU - Hanghøj, Thorkild
AU - Møller, Lise
AU - Brok, Lene Storgaard
PY - 2018/8/20
Y1 - 2018/8/20
N2 - Kapitlet beskriver hvordan man kan udvikle elevers skrivepraksisser med "sandkassespillet" Minecraft, og det diskuteres på baggrund af en analyse af elevprodukter fra en 1. klasse, hvilke muligheder og begrænsninger der knytter sig til at anvende komplekse computerspil som Minecraft i undervisningen til at udvikle meningsfulde skrivepraksisser.
AB - Kapitlet beskriver hvordan man kan udvikle elevers skrivepraksisser med "sandkassespillet" Minecraft, og det diskuteres på baggrund af en analyse af elevprodukter fra en 1. klasse, hvilke muligheder og begrænsninger der knytter sig til at anvende komplekse computerspil som Minecraft i undervisningen til at udvikle meningsfulde skrivepraksisser.
KW - Undersøgelsesdesign, teori og metode
KW - Skoler, fag og institutioner
KW - Børn og unge
KW - Uddannelse, professioner og erhverv
KW - Medier, kommunikation og sprog
M3 - Bidrag til bog/antologi
SN - 978-87-7184-152-7
VL - II
T3 - Didaktiske studier 4
SP - 87
EP - 112
BT - Innovativ undervisning med IT
A2 - Bundsgaard, Jeppe
A2 - null, Marianne Georgsen
A2 - null, Stefan Ting Graf
A2 - Hansen, Thomas Illum
A2 - Skott, Charlotte Krog
CY - Århus Universitetsforlag
ER -