Elevers skrivepraksisser i og om Minecraft

Thorkild Hanghøj, Lise Møller, Lene Storgaard Brok

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Abstract

    Kapitlet beskriver hvordan man kan udvikle elevers skrivepraksisser med "sandkassespillet" Minecraft, og det diskuteres på baggrund af en analyse af elevprodukter fra en 1. klasse, hvilke muligheder og begrænsninger der knytter sig til at anvende komplekse computerspil som Minecraft i undervisningen til at udvikle meningsfulde skrivepraksisser.
    OriginalsprogDansk
    TitelInnovativ undervisning med IT : Forskning i tre demonstrationsskoleforsøg II
    RedaktørerJeppe Bundsgaard, Marianne Georgsen , Stefan Ting Graf , Thomas Illum Hansen, Charlotte Krog Skott
    Antal sider26
    Vol/bindII
    UdgivelsesstedÅrhus Universitetsforlag
    Publikationsdato20 aug. 2018
    Sider87-112
    ISBN (Trykt)978-87-7184-152-7
    StatusUdgivet - 20 aug. 2018
    NavnDidaktiske studier 4

    Emneord

    • Undersøgelsesdesign, teori og metode
    • Skoler, fag og institutioner
    • Børn og unge
    • Uddannelse, professioner og erhverv
    • Medier, kommunikation og sprog

    Citationsformater