Elevperspektiver på grammatikundervisning

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Gennem ord og elevtegninger præsenteres en række elevperspektiver på, hvordan det er at at deltage i grammatikundervisning i skolen. Der tegner sig et bilede af, at man som elev gives bestemte deltagelsesmuligheder i en relativt traditionel grammatikundervisning, hvilket spejler et behov for eksplicit at begrunde og forklare, hvad grammatik kan bidrage med, så grammatikundervisning kan tilskrives mening.
OriginalsprogDansk
TitelGrammatikdidaktik
RedaktørerKirsten Kabel, Mette Vedsgaard Christensen, Kirsten Bjerre, Lene Storgaard Brok, Hanne Møller
Antal sider25
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagAkademisk Forlag
Publikationsdato2023
Sider21-45
Kapitel2
ISBN (Trykt)978-87-5000-5928-8
StatusUdgivet - 2023
NavnDIDAKTIK serien

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner
  • Grammatik
  • Grammatikundervisning
  • Sprog
  • dansk fagdidaktik
  • sprog i fag

Citationsformater