Abstract
Kapitlet præsenterer centrale resultater fra studiet "Elevopgaver og elevproduktion i det 21. århundrede", der bl.a. rummer den første større kvantitative undersøgelse af opgavedidaktik og elevers produktive arbejde i den danske grundskole. Studiet omfatter også en kvalitativ del, og i kapitlet udfoldes - med multimodalitet som særlig optik - dette metodiske dobbeltblik på elevproduktion med data fra alle skoler involveret i de tre demonstrationsskoleprojekter.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Skoleudvikling med IT : forskning i tre demonstrationsskoleforsøg I |
Redaktører | Jeppe Bundgaard, Marianne Georgsen, Stefan Ting Graf, Thomas Illum Hansen, Charlotte Krog Skott |
Antal sider | 29 |
Udgivelsessted | Aarhus |
Forlag | Aarhus Universitetsforlag |
Publikationsdato | 2018 |
Sider | 77-105 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7184-412-2 |
Status | Udgivet - 2018 |
Emneord
- Skoler, fag og institutioner
- elevopgaver
- elevproduktion