Emballagens magt: Analyse af forbrugeradfærd i butik

Maria Tipsmark, Eva Hye Larfort

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingRapportFormidling

Abstract

Hylderne i supermarkedet er proppet med varer, og konkurrencen
blandt de enkelte brands og producenter er hård. Med denne rapport
- og tilhørende analyse, ønsker vi at sætte fokus på, hvordan
forbrugerne navigerer i butikken, og hvordan adfærdsmønsteret er
ved den enkelte hylde.
Data til denne rapport er indsamlet i et samarbejde med Nørgaard
Mikkelsen, og med fokus på produkter fra Rynkeby Foods, mere
specifikt 16 serien.
Vi har ønsket at skabe et statistisk datagrundlag for, hvad der tiltrækker
forbrugerens opmærksomhed. Viden, som kan anvendes i
udformning af fremtidig emballage.
OriginalsprogDansk
Antal sider16
StatusUdgivet - 30 jun. 2021

Emneord

  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • Emballage, biometriske data, dataanalyse

Citationsformater