"Jeg vil have mere klasserumsledelse"

Gitte Riis Hansen, Helle Arnskov, susanne tønneskov hansen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

Abstract

Artiklen har afsæt i temaet: hvad læres der i arbejdet, og diskutere på baggrund af feltobservationer i daginstitution og skole, de fænomener, der træder frem. Således sættes der fokus på ro og deltagelse som civiliseringsprojekt og kropslighed som væsentlig parameter i læring i arbejdet. Artiklen etablerer en ramme for refleksion omkring den praksis, der træder frem ved observationerne og illustrerer, hvordan der kan skabes ny forståelse af arbejdet ved at ”tænke teoretisk” over erfaringer fra arbejdet.
OriginalsprogDansk
FagbladProfession og praktik
Udgave nummerskriftserie 4
Sider (fra-til)5-12
Antal sider12
ISSN1904-3465
StatusUdgivet - 1 nov. 2012

Emneord

  • læreruddannelsen
  • læring i arbejdet
  • praktik
  • pædagoguddannelsen
  • læring i arbejdet
  • praktik

Citationsformater