Empirisk dannelsesforskning: mellem teori, empiri og praksis

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerAntologiForskningpeer review

Abstract

Empirisk dannelsesforskning er et nyt begreb i dansk uddannelsesforskning. Begrebet antyder, at dannelse kan belyses gennem empiri, og at begrebet hører hjemme i fællesmængden mellem to ellers modstridende traditioner: den evidensbaserede empiriske pædagogik og den normative teoretiske pædagogik.
Bogen undersøger dette nye begreb, hvor pædagogisk teori og pædagogisk praksis mødes i empirien. Det kommer til syne i de fortolkninger af praksis, vi kan lave med teori - men også i de udfordringer, som praksis selv stiller til teorien og empirien.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedKbh.
ForlagHans Reitzels Forlag
Antal sider263
ISBN (Trykt)978-87-412-7096-8
StatusUdgivet - 2018

Emneord

  • dannelse

Citationsformater