Abstract
Employer branding er både for den private og den offentlige sektorblevet en måde, de kan imødekomme ændrede arbejdsmarkedsvilkårog organisatoriske udfordringer i en postmoderne og globaliseretverden. Den aktuelle finanskrise har skabt nye udfordringer for organisationeri deres bestræbelser på at tiltrække- og fastholde attraktivemedarbejdere. Men hvilken betydning har det, når Grundfos siger”Mennesket er i fokus”, og hvad siger ”mangfoldighed” omKøbenhavns Kommune som arbejdsplads i relation til employerbranding? Er der egentlig sammenhæng mellem tankerne bagemployer branding og de eksternt kommunikerede employer brandprodukter.Eller bliver det unikke ved arbejdspladserne ersattet afbuzzwords uden substans og inddragelse af ansatte og interessenter?Artiklen har til formål at vurdere disse spørgsmål på baggrundaf analyser af to cases med employer branding.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Akademisk kvarter |
Udgave nummer | Special issue |
Sider (fra-til) | 174-190 |
Antal sider | 17 |
ISSN | 1904-0008 |
Status | Udgivet - 2012 |
Udgivet eksternt | Ja |
Emneord
- Branding
- Corporate communication
- Employeer branding
- Marketing