Abstract
Er al dømmekraft lige god? Hvis man kigger overfladisk på debatten, kan man næsten få det indtryk at dømmekraft er god, bare man holder sig langt væk fra evidensbasering og målstyring. Det er der selvfølgelig ingen der alvorligt mener. Men evidensbasering og målstyring kan måske være med til at positionere et subjekt for dømmekraft.
Med udgangspunkt i en analyse af en pædagogisk situation formuleres en hypotese om, at definitioner af pædagogisk arbejde kan opstilles på en meget systematisk måde i et landkort, der bl.a. viser 5 forskellige måder, subjektet for udøvelse af dømmekraft kan positioneres.
Med udgangspunkt i en analyse af en pædagogisk situation formuleres en hypotese om, at definitioner af pædagogisk arbejde kan opstilles på en meget systematisk måde i et landkort, der bl.a. viser 5 forskellige måder, subjektet for udøvelse af dømmekraft kan positioneres.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Dansk pædagogisk Tidsskrift |
Udgave nummer | 1 |
Sider (fra-til) | 56-65 |
Antal sider | 10 |
ISSN | 0904-2393 |
Status | Udgivet - feb. 2019 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Dømmekraft
- Neo-piagetiansk
- Piaget
- kompleksitetsteori
- virksomhedsteori