En fælles informationskompetenceprofil for studerende ved de sundhedsfaglige professionsbacheloruddannelser, UCN

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportFormidling

Abstract

Informationskompetenceprofilen [hent den under Download] er lavet i et samarbejde mellem 5 sundhedsfaglige uddannelser og biblioteket på baggrund af dokumentmetoden: der er foretaget en kvalitativ indholdsanalyse af 5 uddannelsesbekendtgørelser. Analysestrategien var teoristyret primært med udgangspunkt i Bruce’s ”Seven faces of information literacy”, men også i en model over informationskompetence, som blev udarbejdet i regi af det tidligere Sundheds CVU Aalborg.
Dokumentet er et fælles "kompas" for slutkompetencer hos den studerende. Det skal danne baggrund for samarbejdet mellem sundhedsuddannelser og bibliotek ift. læring og videngrundlag, men skal også kunne rumme lokale uddannelsestoninger.
OriginalsprogDansk
Antal sider8
StatusUdgivet - apr. 2019

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • jordemoderuddannelsen
  • radiografuddannelsen
  • professionsuddannelser
  • ergoterapeutuddannelsen
  • fysioterapeutuddannelsen
  • informationskompetence
  • sygeplejerskeuddannelsen

Citationsformater