Abstract
Informationskompetenceprofilen [hent den under Download] er lavet i et samarbejde mellem 5 sundhedsfaglige uddannelser og biblioteket på baggrund af dokumentmetoden: der er foretaget en kvalitativ indholdsanalyse af 5 uddannelsesbekendtgørelser. Analysestrategien var teoristyret primært med udgangspunkt i Bruce’s ”Seven faces of information literacy”, men også i en model over informationskompetence, som blev udarbejdet i regi af det tidligere Sundheds CVU Aalborg.
Dokumentet er et fælles "kompas" for slutkompetencer hos den studerende. Det skal danne baggrund for samarbejdet mellem sundhedsuddannelser og bibliotek ift. læring og videngrundlag, men skal også kunne rumme lokale uddannelsestoninger.
Dokumentet er et fælles "kompas" for slutkompetencer hos den studerende. Det skal danne baggrund for samarbejdet mellem sundhedsuddannelser og bibliotek ift. læring og videngrundlag, men skal også kunne rumme lokale uddannelsestoninger.
Originalsprog | Dansk |
---|
Antal sider | 8 |
---|---|
Status | Udgivet - apr. 2019 |
Emneord
- informationskompetence
- professionsuddannelser
- radiografuddannelsen
- ergoterapeutuddannelsen
- fysioterapeutuddannelsen
- jordemoderuddannelsen
- sygeplejerskeuddannelsen
- Læring, pædagogik og undervisning
- informeret læring
- videngrundlag