En fælles informationskompetenceprofil for studerende ved de sundhedsfaglige professionsbacheloruddannelser, UCN

Hanne Westerkam, Karen Rask Mortensen, Lise Eckardt Hansen (Andet), Pernille Mølholt Pedersen (Andet), Karina Astrup (Andet), Ingrid Maria Sørensen (Andet)

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingRapportFormidling

40 Downloads (Pure)

Abstract

Informationskompetenceprofilen [hent den under Download] er lavet i et samarbejde mellem 5 sundhedsfaglige uddannelser og biblioteket på baggrund af dokumentmetoden: der er foretaget en kvalitativ indholdsanalyse af 5 uddannelsesbekendtgørelser. Analysestrategien var teoristyret primært med udgangspunkt i Bruce’s ”Seven faces of information literacy”, men også i en model over informationskompetence, som blev udarbejdet i regi af det tidligere Sundheds CVU Aalborg.
Dokumentet er et fælles "kompas" for slutkompetencer hos den studerende. Det skal danne baggrund for samarbejdet mellem sundhedsuddannelser og bibliotek ift. læring og videngrundlag, men skal også kunne rumme lokale uddannelsestoninger.
OriginalsprogDansk
Antal sider8
StatusUdgivet - apr. 2019

Emneord

  • informationskompetence
  • professionsuddannelser
  • radiografuddannelsen
  • ergoterapeutuddannelsen
  • fysioterapeutuddannelsen
  • jordemoderuddannelsen
  • sygeplejerskeuddannelsen
  • Læring, pædagogik og undervisning
  • informeret læring
  • videngrundlag

Citationsformater